יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

שיתוף פעולה בין סטודנטים בקבוצה-חלק 2
















היום המשכנו לקיים את פגישותינו בעניין שיתוף הפעולה בין סטודנט ותיק לסטודנט חדש בקבוצה. פטמה, העובדת ביחד עם עידו, הציעה את התבנית הבאה, לשיתוף הפעולה שלה עם עידו, הסטודנט הותיק בקבוצה שבה היא עובדת:






  • מערכי שיעור משותפים: מערכי השיעור יהיו משותפים לשניהם – עידו יבנה את מערכי השיעור ופטמה תבדוק, תעיר עליהם, תוסיף עליהם וכו".
  • עניינים פרוצדורליים – פטמה תסייע בבדיקת נוכחות, בדיקת ציוד ועוד.
  • עזרה בתרגול: פטמה תעזור בחיבור תרגילים לתלמידים ובדיקתם.
  • טיפול בבעיות משמעת של תלמידים בכיתה: פטמה תסייע לעידו בהתמודדות עם בעיות משמעת של תלמידים.
בעניין זה, עידו דווקא הציע שפטמה תנהל שיעורים שלמים משל עצמה כבר בקרוב.

בשיעורים שהתקיימו היום, המשיכה תסנים ללמד במקום שאדיה שנעדרת עקב בעיה בריאותית. אני חייב לציין את ההשתפרות הגדולה שלה ביחס לשבוע שעבר. אמנם גם השיעור של השבוע שעבר בהחלט עמד בדרישות, אולם בשיעור זה, היא פעלה בצורה נינוחה יותר, השתמשה ביותר אמצעים (ביניהם תמונות) והפגינה גמישות רבה בתגובותיה לתלמידים.  תסנים דנה היום עם התלמידים על האבחנה שבין מקורות אנרגיה לבין סוגי אנרגיה, אבחנה שתלמידים נוטים מאד להתבלבל בה.
עידו עבד עם תלמידיו על מושגי המשקל, הגובה ואנרגית הגובה בצורה כמותית פשוטה. הוא הציג שאלה, מצויינת לדעתי, בעניין האבחנה בין משקל למסה. להלן השאלה:




לוקחים שני כדורים בעלי מסה של 10 קילוגרם האחד ומניחים אותם על גבי מאזניים, כדור אחד על כל כף במאזניים. מעבירים את המאזניים עם הכדורים לכוכב הלכת צדק מבלי לשנות דבר:
א.      האם חל שינוי במסת הגופים?
ב.      האם חלו שינויים במשקל הגופים?
ג.       האם גם על אדמת צדק יהיו המאזניים מאוזנים (צייר ציור)?

בשיחה שקיימנו, הסכמנו שנשנה מעט את המשך ההוראה כך שלאחר סיום הנושא המבואי (סוגי אנרגיה וגלגולי אנרגיה) נמשיך לא ליחידות אנרגיה, כפי שתכננו, אלא לחוק שימור האנרגיה ומקורות אנרגיה. קודם נדון עם התלמידים מעט בחוק שימור האנרגיה - בקצרה. לאחר מכן נעבור לדיון במקורות אנרגיה, נושא שיש בו הרבה פוטנציאל של עניין ומעורבות של התלמידים בין השאר משום שיש לו השלכות סביבתיות (כגון זיהום סביבה, התכלות משאבי דלק).

ברצוני להזכיר לכם לשלוח עד יום ראשון בלילה שאלות לקראת המבחן שאותו נבנה ביחד ביום חמישי הבא. 

בברכה, סוף שבוע טוב, איחולי בריאות לשאדיה ושבת שלום

יורם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה