יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

לימודים על רקע יום רבין



בבית הספר לא חסרים אירועים לשבירת השגרה, בין אם זה בימים שלפני יציאה לחופשה, בימים שלפני טיול ועוד. היום היה זה היום לזכר רצח רבין שצויין בבית הספר כמו בכל בתי הספר בארץ. ניכר היה שהתלמידים קצת פחות רגועים מאשר בימים אחרים, אך לא באופן דרמטי. בכל הקבוצות שביקרתי בהן (שלוש) ראיתי למידה ושיתוף פעולה בדרך כלל.
התרשמתי היום מעבודתה של אלאא עם תלמידיה. זו אינה הפתעה אבל תמיד כדאי להזכיר זאת. אלאא נכנסה לאחר חילופי מורים תכופים מאד (שלושה בחודש אחד) ועכשיו היא בונה בצורה יפה מאד, את היחסים עם קבוצתה. אחד הדברים שכבר ציינתי בעבר, אך אני סבור שכדאי לחזור ולציינו שוב לגביה, הוא השימוש היעיל שהיא עושה בלוח. אלאא רושמת את עיקרי הדברים ואיננה ממהרת למחוק אותם. באופן כזה ניתן לחזור ולהזכר בקלות מה נעשה במהלך השיעור וגם המורה עצמו יכול לעשות שימוש בכתוב על הלוח על ידי אזכור דברים הרשומים עליו. אין צורך לכתוב את הכל, אלא רק עיקרי דברים.
שוב ושוב עולים מפי התלמידים טענות שכביכול מלמדים אותם את אותו החומר הנלמד על ידי מורים אחרים שלהם, מסגל בית הספר
וטענה זו עלתה גם בשנה שעברה, שלא בצדק. גם היום עלתה טענה זו. הפעם היה זה בקבוצתה של שאדיה. כמובן שמה שמלמדים אותם המורים הרגילים איננו דומה למה שאתם מלמדים. מהמורים הרגילים של בית הספר הם מקבלים את הבסיס, כגון הסבר סוגי האנרגיה השונים, גלגולי אנרגיה ועוד. מכם הם מקבלים העמקה ולימוד דרכים לחישוב של אנרגיה. זה שונה מאד ובכל פעם שהעניין עולה כדאי להתייחס אליו ולהסביר זאת.
ובעניין אחר - עידו התחיל היום בפרויקט שלו. הוא ביקש לעשות את הפרויקט שלו כבר השנה. מה שמקובל הוא, כידוע לכם, הוא לבצע את הפרויקט בשנה השניה של אימוני ההוראה אולם במקרים מאד מיוחדים, אחת לכמה שנים, מאפשרים זאת לסטודנט או סטודנטית המבקשים זאת. במקרה זה, אושר הדבר לעידו, מאחר שהוא בעל ידע והבנה רבים מאד בתחום של הפרויקט שלו - חלל ורקטות. את הידע שלו בתחום זה הוא רכש במשך שנים לפני שהתחיל ללמוד במכללה.
זה הזמן להזכיר לתלמידי השנה השניה באימוני ההוראה (אלאא ואמין) שהשנה עליהם להגיש פרויקט. היו אתי בקרוב בקשר בעניין זה.

בברכה וסוף שבוע טוב לכולם

יורם

5 תגובות:

  1. אני מרחם על התלמידים שמלמדת אותם אלאא כי הם כבר מבולבלים מרוב שהיו שינויים במורים, אני לפחות מנסיון אישי עברתי את החוויה הזאת וכתוצאה מכך זה בגע ביכולות הלמידה שלי בכמה נושאים

    השבמחק
  2. אתה צודק. התלמידים עברו מעברים תכופים יותר מדי. יחד עם זאת, אלאא בונה אתם בצורה יפה מאד את היחסים מחדש וראיתי שהעניינים מתקדמים טוב ומהר.

    השבמחק
  3. שאדיה

    הפרויקט מיועד לסטודנטים שנה ג, שהם בשנה השניה באימוני ההוראה שלהם. מאחר שאת בשנה הראשונה של אימוני ההוראה זה איננו רלוונטי לך, יש לך עוד זמן רב. רק בשנה הבאה תצטרכי לעשות את הפרויקט.

    השבמחק
  4. אמין..אל תגזים..נכון שהם עברו יותר ממורה אחד..
    אבל החומר הגיע בצורה מעולית..והם צריכים להגיש עבודה בשבוע הבא.
    ונדמה לי..שהם יקבלו ציונים טובים..

    השבמחק