יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

יום המבחן על אנרגית גובה



יום טוב עבר עלינו היום - היום בו הגשתם לתלמידים את המבחן על משקל ואנרגית גובה. לדעתי, אפילו "פיספסנו" מעט ברמת המבחן, משום שמסתבר , כנראה, שהמבחן שלנו כוון לרמה נמוכה מדי. ייתכן שלא לקחנו בחשבון את רמת התלמידים, שהיא, כפי הנראה גבוהה יותר השנה, מזו שהייתה בשנה שעבר. ברוב הקבוצות סיימו רוב התלמידים את המבחן הרבה לפני שחלף הזמן המוקצב. מצד אחד, זו בשורה טובה, אך מאידך מתקבל הרושם שייתכן והיינו צריכים להיערך למבחן אחר - אולי עשיר יותר ואולי ברמה גבוהה יותר. מכל מקום, הדבר מעיד על כך שניתן לדרוש מן התלמידים יותר אולם אם אתם מגבירים את הרמה, עשו זאת בזהירות גדולה. מכל מקום, רק לאחר קבלת הציונים נוכל לשפוט באופן מדויק בנוגע לשאלה האם כיוונו את המבחן לרמה הנכונה.
ראיתי שבחלק מן הקבוצות נתתם לעתים הנחיות לתלמידים. כל עוד הנחיות אלה אינן בגדר תשובות על השאלות לא רק שזה מומלץ (כאשר יש צורך בכך) אלא אף רצוי. הכוונה במבחן היא לבחון את רמת ההישגים של התלמידים ואם ההנחיות מסייעות לגלות זאת ומסירות מכשולים של ניסוח, של חוסר בהירות ועוד, הרי זה טוב. ראיתי היום את אמין עושה זאת בצורה ראויה לציון. הוא התייחס לצורך להשתמש ביחידות מתאימות וכן הבהיר את הבעייה שגילינו בשאלה 9, שבה אותיות זזו עקב בעיה טכנית כלשהי.
בהזדמנות זו אני מזכיר לכם להכניס לסמארט סקול את הפרטים על השיעורים שלכם. אתם צריכים לעשות זאת עבור כל שיעור. כדאי לעשות זאת עוד באותו היום. זה תהליך פשוט שנמשך דקות ספורות והוא חיוני לבית הספר לשם מעקב אחרי השיעורים.

סוף שבוע טוב לכולם

יורם

תגובה 1:

  1. אני דווקא חושב שהמבחן היה בהרמה המתאימה לתלמידים רק אולי היה צריך להיות קצר יותר מהסיבה שחלק מהתלמידים לא ידעו לפתור חלק מהתרגילים.

    השבמחק