יום חמישי, 30 באפריל 2009

ימים של הערכה


השבועיים האחרונים מתאפיינים בפעולות של הערכה בשני מישורים. ראשית, אנו ממשיכים לקיים את הליך ההערכה המשותפת, בו התחלנו בשבוע שעבר, שבו אני מזמין כל אחד מכם לשם הערכתו המתבצעת מצד אחד על ידי ומצד שני על ידכם, כאשר אתם מעריכים את עצמכם. שנית, הסטודנטים של שנה ב באימוני הוראה מבצעים כרגע פרויקט של תכנון שיעור והעברתו בכיתה, בנושאים שאינם חלק מתכנית הלימודים הרגילה. במסגרת הפרויקט אנו מזמינים גם בוחן חיצוני. הערכה זו, על שתי פניה, מהווה שבירת השגרה הרגילה של השנה אך היא חיונית מסיבות אחדות. אחת מהן היא כמובן הצורך בהערכה שלכם, הערכה מסכמת, בפרספקטיבה של שנת לימודים שלמה (או כמעט שלמה). השניה היא הצורך להתבונן אל תוך עצמכם ולבצע מעין רפלקציה שבה אתם עושים פסק זמן ובוחנים את התנהלותכם לא רק במשך שיעור אחד או חודש אחד אלא לאורך השנה כולה עד כה. בנוגע לפרויקטים ,קיימת חשיבות גדולה להזמנתו של בוחן חיצוני מתוך החוג, לא רק לשם הדיוק והאמינות בהערכה אלא גם משום שבהיותו חיצוני ולא מעורב בכל אימוני ההוראה השנה, עשויות להיות לו תובנות ושאלות שלכם כסטודנטים באימוני הוראה, ואף לי כמדריך, לא יהיו, משום שאנו נמצאים בתוך התהליך עצמו.

2 תגובות:

  1. את האמת..העניין הזה של סוג ההערכה הזה- ששנינו, הסטודנטים והמדריך יחד קובעים את הציון, מצא חן בעיני..כך שבכל שלב היה אפשר להתכווח ולשכנע אחד את השני..
    אני מבכימה לגמרי עם השיטה הזו..
    והיה נעים מאוד:)
    אלאא

    השבמחק
  2. שלום אלאא

    אני שמח ששיטת ההערכה מוצאת חן בעינייך.חשבתי עליה הרבה לפני שהתחלתי להפעילה. אחד היתרונות שלה הוא קודם כל שיתוף שלכם בה, כדי להיות הוגן כלפיכם. יתרון נוסף הוא שהערכה כזו היא מדוייקת יותר משום שיש דברים שיש לכם עליהם אינפורמציה גדולה יותר מאשר לי. לדוגמה, אתם מכירים לאורך זמן ממושך יותר את התהליך שעברתם במהלך השיעורים ועד כמה הופנמו המושגים שנלמדו משום שאתם נמצאים במהלך כל השיעורים בעוד אני מגיע רק לחלקים מן השיעורים.

    השבמחק